Direktlänk till inlägg 2 februari 2016

1/2-16 dag 1

Av Karolina Solberg - 2 februari 2016 14:42

Så igår alltså startade jag me lchf! Till frukost gjorde jag äggröra å stekte bacon och drack en stor kopp the med kokosolja i. Jag är inte så stort fan av just frukost men i vanliga fall brukar ja bälja i mej mjölk å nån/några smörgåsar eller flingor me yoghurt eller det jag ä sugen på. Ialla fall efter ja gjort frukosten så skulle ja äta den. Kände direkt att jisses va fett detta är men det är ju det som e meningen så ja åt tills jag blev mätt. Blev sen lite fundersam för jag orkade inte få i mej mer mat men ändå kändes ja mej hungrig men jag fick verkligen inte i mej en tugga mat till. Å så tog ja mina mediciner å jag är ju van att svälja ner dom med mjölk men tog nu teet. Där tog de tvärstopp å ja böja Ulka å sprang på toan å där kom hela frukosten upp. Det blev alldeles för fett för mej. :/ men sen mådde ja bra igen eller ja jag har en förkylning på lur i kroppen så ä sjukt seg å slö å orkeslös men ja mådde inte illa iallafall. Efter frukosten lagade ja mat som jag skulle ha med mej till jobbet. Jag stekte kycklingstrimlor å blanda ihop en sås me créme fraiche,chili å paprika,Philadelphia ost och grädde, vispa den å hade över kycklingen efter ja stekt den. Krydda lite å tog en vitlöksklyfta å mörda den å hade i å sen in 30min i ugnen. Det blev två portioner så den ena la ja i frysen å den andra tog ja som sagt me till jobbet. Det var sjuuuukt gott! Till de drack jag vatten. Törsta som en gnu igår å jag fuskade med 1glas mjölk och 1 glas saft. MEN jag åt inget "medvetet" socker igår så en dag sockerfri. :)

Idag är det dag två. :) ugnarna är ju förkylda som små grisar så dom är hemma idag med så vi tog sovmorgon! Ja vaknade av att dom väckte mej vid typ halv elva. Å sengångare som jag är så låg ja å glodde på telefon å sånt te kl var runt 12 ? då gick ja upp å tog ut Tequila på en kisse runda sen gick ja in å lagade "lunch" det blev lchf toast. De va rätt så gott fast dom blev lite lösa å så drack jag te me grädde i och en skvätt Loka.

Sen kom ja på att även om ja har alla recept i mobilen så började jag skriva en receptbok där jag kortar ner receptet så de passar till mej. Till middag idag blir det något med medisterkaker (typ köttfärsbiffar fast på norskt vis)

Nä nu ska ja försöka hitta orken å energin te å göra nåt vettigt fast soffhörnet är ju så himla gott å ligga å slöa i ?

Todiloo ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina Solberg - 16 februari 2016 17:26

Jepp idag visade vågen minus 5,6kg. Men inatt vaknade jag helt kallsvettig å ur å konstig! Lyckades ta mej till toan å satt på den en bra stund me en hink framför mej. Hade jätteont i magen å mådde illa av smärtan. Var jättelös i magen. Va som vatten...

Av Karolina Solberg - 12 februari 2016 20:46

Jepp vågen går neråt. :) hittills har ja gått ner -4,7kg. :) inte så dåligt eller hur? :D har satt mitt första mål på att gå ner till 100kg. :) kanske lite väl mkt å ta i men då har ja gått ner 24kg. Det borde ju inte vara så jätte svårt tycker jag....

Av Karolina Solberg - 10 februari 2016 22:44

Svårt å hinna me allt. :D idag har ja jobbat. Till frukost hade jag med mej olika salami å lite rostbiff å chili beasås. Sen slutade ja vid 14 å åkte å hämta ungarna å sen hem. Hemma lagade jag ugnstekt falukorv å gjorde blomkålsmos. Det gick faktisk...

Av Karolina Solberg - 8 februari 2016 23:00

I morse körde ja ungarna te skolan å dagis. Första gången dom vart där på nästan två veckor!! Det var välbehövligt. Å precis när ja tar i dörren te skolan så ser ja en lapp! Vi har fått in rapporter om springmask bland barnen. Ja trodde att löss var...

Av Karolina Solberg - 7 februari 2016 11:27

Igår jobbade jag ju heeeeeela dagen. Började 7 å slutade 20:30. Hade med mej frukost,middag å kvällsmat. Till kvällsmat käkade jag keso me bär puré. De va fasiken mej nåt av det äckligaste jag ätit! Fick ju kväljningar. Idag började jag kl 8. Had...

Presentation

En glad tjej med bägge fötterna på jorden å skinn på näsan. Är alldeles för överviktig så tyckte det var dags att ta tag i det nu. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards